Tu cu cine îți închizi pantalonii?

Vă mai amintiţi cum era să-mi strice Zewa căsnicia? De atunci mă tot minunez cât poate inova o companie care produce hârtie igienică şi şerveţele. Serios, sunt chiar tari şi merită respectul meu: au făcut iniţial tubul rolei de papirus pentru dos numai bun de aruncat în vasul de toaletă. Şerveţele care miros divin, desfundă nasul sau nu-l raşchetează. Ba, mai mult, nu se destramă la spălat! Acum au redimensionat dreptunghiul aferent, făcând-ul mai lung si mai texturat. (Trebuie să încercați noile produse! 🙂 )

Pare greu de crezut că poţi inova în domeniul hârtiei de şters fundul. Dar cei de la Zewa nu doar că o fac, dar au şi stil în a promova inovaţiile lor, organizând campanii de promovare intense şi vizibile.

Dacă tot am ajuns să vă împărtăşesc lucruri atât de intime, vă mai zic unul: înainte de a-mi cumpăra un obiect vestimentar cu fermoar, verific brandul acestuia. Şi evit achiziţia dacă nu este unul YKK.

Pentru cei care nu ştiu, YKK este o companie japoneză fondată în 1934. Sunt cunoscuţi pentru fermoarele lor care nu au moarte, deşi între timp compania a diversificat liniile de producţie, implicându-se inclusiv în fabricarea de utilaje grele.

Un alt exemplu de reţinut. Să manufacturezi chestii atât de mici şi frivole, folosite ca accesorii vestimentare pe care puţini le bagă în seamă, dar să le faci atât de bine încât să devii o corporaţie, nu-i chiar de colo.

Ca să nu credeţi despre mine că folosesc doar hârtie igienică şi obiecte vestimentare cu fermoar, vă reamintesc că îmi plac mult poşetele Louis Vuitton. Cunoscuţi la rândul lor pentru calitatea produselor, brandul şi-a păstrat de-a lungul timpului o linie clasică, nemuritoare. De curând însă, Virgil Abloh (CEO Off-White şi din 2018 Director Artistic al diviziei pentru bărbaţi al LV) a venit cu o viziune nouă şi mult mai modernă a hainelor şi accesoriilor bărbăteşti. Atât de interesante, încât am declarat deja că aş cumpăra câte ceva din noile colecţii masculine.

Produsele reuşesc să păstreze din ştaiful LV, dar au un design nou, modern. În definitiv ideea cu moda este să îţi doreşti cu ardoare câte ceva din fiecare colecţie, nu să-ţi cumperi piese atemporale, care nu se demodează. Profitul aşa se face.

Iată trei exemple de companii care excelează, inovează, riscă în domenii diferite, unele considerate deloc atractive. Să vinzi şerveţele de suflat nasul sau hârtie de şters fundul, fermoare pentru nădragi sau să încerci să (re)aduci bărbatul în centrul colecţiilor de modă, după ce femeile au fost răsfăţatele producătorilor o istorie întreagă, pare absolut deloc profitabil.

Doar că în marea masă de branduri, unele poate cu mult mai mult profit, glamour sau notorietate, despre puține avem ce scrie. Prind valuri de oportunitate, se bucură de succes, riscă puțin, se reinventează cuminte.

Nu înseamnă că cele prezente aici sunt nemuritoare. Dar se diferențiază cumva. Și pentru asta merită luate ca exemplu.