Trei principii de bază

Există trei principii de bază în activitatea de consultanță pe care le văd încălcate uneori:

1. Dacă ceva merge, atunci nu trebuie schimbat. Plictiseala managerilă, ideile creative debordante sau viziunile mirabolante nu trebuie luate în seamă atunci când niște mecanisme funcționează.

Contrar mentalității colective, să implementezi schimbări într-un mediu în care puterea și controlul au un singur cap, este foarte simplu. Cel mai greu este exact să faci ceva, oricât de mic să funcționeze ca la carte.

2. Nu există sisteme perfecte. Oricât ne-am strădui, nu putem crea organizații în care fiecare individ să fie performant, motivat, stabil și fiecare flux să funcționeze ca uns.

Înainte de a încerca să schimbăm ceva, trebuie așadar calculat cât se poate de exact până unde merg undele de răspuns. Pentru că este posibil ca modificarea unor elemente neimportante să colapseze fluxuri care aparent nu au nici măcar o legătură cu schimbarea respectivă.

3. Există așadar întotdeauna mai multe opțiuni. Fiecare cu beneficiile, riscurile și costurile aferente.

Libertatea și responsabilitatea de a alege aparține întotdeauna clientului final. Pe banii lui, acesta are inclusiv dreptul de a ignora propunerile pe care le primește de la specialiști.

Așa că frustrările și abordările de tipul: “ți-am spus eu!” nu au ce căuta în meniul zilnic de consultanță.

Acestea fiind spuse, să ne consultăm bine! 🙂