🔪 Copilul unui psiholog cunoscut (zic ziarele) a înjunghiat în magazin o femeie cu care nu avea nimic de împărțit. Nu că gestul ar fi fost justificat în cazul în care o cunoștea. Actele de sadism ale adolescentului au fost graduale, multiple și cunoscute apropiaților și celor care îl urmăreau în Social Media. Psihologul acuză sistemul medical, care e incapabil de a instituționaliza decent astfel de cazuri. Adevărul este că nu ai ce să faci altceva în astfel de cazuri. Incredibil cât de ironică poate fi soarta. Previzibil, însă, finalul poveștii. Știu că e o întrebare tâmpită, dar ce ați face într-un caz similar?
💄Estée Lauder își va deschide în România primul “epicentru pentru talentul tehnologic de vârf“. Geniale vremuri trăim, zău așa, în care definim aceleași cubicule (unele mutate acum prin livinguri sau bucătării proprii) și aceleași relații de muncă de când lumea cu noi sintagme, care mai de care mai pompoase și creative. Coborând cu picioarele pe pământ și la nivel de limbaj funcțional corporația cu pricina își va deschide un centru de suport, talentul de vârf pe care-l caută fiind implicat preponderent în a rezolva probleme uzuale IT. Oricum, iată o lecție de marketing HR, oamenii vor fi atrași mereu de promisiuni cumva misterioase care vin în ambalaj sclipitor. Aplaud și momentul ales de ei să facă angajări IT în România, este chiar bun.
👀 Mă sperie puțin (mai mult) modul în care Social Media speculează slăbiciunile naturii umane. Adică e ok că suntem vanitoși și ne plac like-urile sau curioși să știm detalii despre cei din jur, dar deja îmi pare că TikTok ridică ștacheta într-o zonă periculoasă. Pentru cine a trăit într-o peșteră și nu știe cu ce se mănâncă aplicația cu pricina, este un soi de YouTube cu filmulețe mult mai scurte și mai stupide, care a prins extrem de bine la copii. Dacă Instagramul ne bombardează cu imagini total deformate ale realității în care trăim, TikTok ridică la rang de virtuți ridicolul și stupiditatea. Provocările devenite virale spun totul despre calitatea conținutului. Întrucât corporația cu pricina nu pare dispusă a renunța la rețeta câștigătoare, iar brandurile s-au prind deja ce bază uriașă de naivi au în plasă, rămâne să găsim noi, părinții, soluții de a ne păstra copiii cât mai aproape de realitate. Asta provocare!