Este unanim acceptat că femeile au dificultăți în a se hotărî asupra unor aspecte mai mult sau mai puțin profunde ale vieții lor cotidiene. Dar oricât de mare ar fi majoritatea (*), eu vă spun că nu este adevărat: femeile nu sunt nehotărâte, ci sunt pur și simplu foarte bune analiste (**).
Să vă zic de ce. Carevasăzică fiecare decizie luată de noi este rezultatul unor analize complexe și detaliate care comportă foarte multe aspecte.
Să luăm micul dejun. Dificultăți în a ne decide ce îmbucăm? Deloc: dacă avem chef de cafea cu lapte, excludem iaurtul, brânza și cașcavalul, dacă avem chef de dulce, știm că trebuie și ceva mai consistent, pentru că ni se va face foame curând. Deci o omletă este de vis. Cură de slăbire? Iaurt, deci fără lapte la cafea. Vedeți, nimic de neînțeles sau complicat.
Alegerea vestimentației? Floare la ureche: dacă avem de alergat, pantofi fără toc, deci fustă scurtă. Dacă picioarele nu-s de arătat (doamnele și domnișoarele știu de ce), blugii ne scot oricând din încurcătură. Dacă avem întâlniri la blugi punem o cămașă. Dacă întâlnirea este romantică sau importantă, oricât de mult ar fi de alergat există o motivație puternică pentru tocuri. Simplu și eficient.
Machiajul este și el ușor de ales. Pare că dacă avem patru tuburi de CC Cream (CCC cum ar veni), trei de BB Cream (BBC deci) și 2 fonduri de ten suntem greu de mulțumit. Deloc, au culori și consistențe diferite, deci alegerea va fi adaptată luminii de afară, temperaturii și umidității atmosferice. Se adaugă la criteriile de departajare pantofii aleși care, după cum știți, iau în calcul programul.
Putem continua cu exemplele la infinit. Concluzia e clară: femeia se decide ușor, dar temeinic și ia decizii foarte adaptate contextului și nevoii de confort.
Acestea fiind zise mă duc să mă fardez. SPF 50 că pare soare, pudră matifiantă că se anunță caniculă și ruj roșu pentru că urmează să-mi fac ordine în dulapul cu acte. Astfel culoarea intensă se va transforma în roz prăfuit de la praf și urmele de var post zugrăveală. Culoarea mea preferată!
(*) Lăsați-mă cu pleonasmele, există majorități mici, de exemplu 54%, și majorități mari cum ar fi 99%.
(**) Dacă ai pus z-ul acela este posibil să suferi de misoginism cronic în formă agravată 🙂