
- 21/10/2020
Toți influencerii ne servesc povești plângăcioase despre cât de mult hate au primit și cât de greu le-a fost să-l ducă. Numai că privind spre comentariile pe care le permit în Social Media, pare că hărțuirea este greu de dus, dar prea profitabilă să o înlăturăm pe bune.
Comentariile negative sunt păstrate. Trollii sunt cultivați. Cifrele să crească!
De ce nu șterg vorbele vădit jignitoare sau miile de comentarii postate automat despre războaie, cauze, reclame? Pentru că ele aduc mai mult trafic. Dacă postezi o poză cu tine și primești trei comentarii “ești frumi!” discuția rămâne la acest nivel. Dacă se trezește un ratat/ o ratată să constate că ai nas borcănat, apar și alții ca ei să constate același lucru sau să adauge că nici urechile nu-s tocmai de reclamă.
Când raportezi “engheigimentul” spui cifre: câte like-uri, comentarii, vizualizări a avut un post. Că majoritatea sunt de la boți sau tâmpiți care n-ar cumpăra o măslină din tabloul postat de tine, nu interesează pe nimeni.
Ipocrizia asta o fi profitabilă, dar face aerul virtual din online tot mai greu de suportat. Toate mizeriile, dramele și supărările au făcut ca în mod constant oamenii normali să renunțe în a se mai angaja în reacții. Cei multi și proști dezbat sec. Cei echilibrați și care ar avea ceva de spus tac tocmai pentru că realizează că intrând în discuție nu au nicio șansă de a scăpa neatinși de lăturile aferente.
Balanța din online se dezechilibrează. Binele are șanse tot mai mici să învingă. Apar tot mai mulți influenceri care, de fapt, nu au cu ce și cum să creeze pentru că sunt doar niște ambalaje drăguțe. Focile care aplaudă anti orice și proconspirații se înmulțesc alarmant. Opiniile pertinente pierd teren. Și dacă strechea asta ar rămâne una virtuală, ar fi minunat. Dar coboară în viața reală zombificând și îndepărtând social.
Poate că este ultima problemă a omenirii. Dar ar putea să fie și prima. Pandemia asta ne-a pus tuturor echilibrul la încercare. Ne umbrește unghiuri de analiză, ne arată cu degetul spre chestii minore, încercând să ne demonstreze că sunt critice. Este cel mai mare și perfid influencer. Și cu atât mai puține sunt șansele de a scăpa normali din ea dacă gustăm cu sârg și din mizeriile virtuale ale altora.