O lecţie despre comunicare

Dacă ar fi să găsesc un numitor comun tuturor managerilor cu care am avut norocul sau ghinionul să lucrez, pot spune ca indiferent cât de buni sau de răi au fost, de profesionisti sau empirici în abordare, de deschişi sau criptici, de calmi sau plini de zvâc, tuturor le-a lipsit capacitatea de a oferi un feedback constructiv şi empatic. De fiecare dată analizele fie au lipsit, fie au sunat critic, nedrept, ciudat sau greu de înţeles.

Iar discuţiile pe care le am cu angajaţii în proiectele de consultanţă exact asta spun: că tuturor ne lipseşte validarea sau chiar ochiul critic al superiorului nostru. Că este important să ştim cum stăm, că este un semn de stabilitate, de conectare, de implicare. Dar, totodată, că lipsa abilităţilor de comunicare transformă potenţiale discuţii constructive în adevărate suplicii.

Practic feedback-ul este singurul instrument personal şi organizaţional de reglaj si auto-reglaj. Nu poţi face mai bine, dacă nu ştii cum ai performat până la un moment dat. Nu poţi schimba, dacă nu ai coordonatele. Nu poţi îmbunătăți un proces, daca nu l-ai analizat înainte. Dar dacă la nivel personal pare simplu de oferit, la nivel organizaţional este o adevărată piatră de încercare. Şi nu este de mirare că toţi managerii se feresc de el, pentru că dacă nu este făcut empatic, constructiv, poate genera conflicte, demotivare, pierderea angajamentului.

De aceea am gândit împreună cu Mirela Horumba un workshop menit să ajute managerii care vor să-şi îmbunătăţească abilităţile de comunicare organizaţională. Să înveţe să ofere feedback folosind limbajul potrivit, mesajul oportun, abordarea optimă.

Denumit “Feedback-ul pozitiv – o deprindere a managerului performant”, programul se adresează tuturor celor interesaţi de a spori angajamentul în organizaţie şi de a evita conflictele generate de posibile erori de comunicare. Este gândit ca un curs in-house, care poate fi susţinut atât on site cât şi off site, într-un spaţiu adecvat din afara organizaţiei. La o sesiune de instruire pot participa cel mult 20 de persoane, durata fiind in medie de 4 ore.

La cum o cunosc pe Mirela, garantez că după ce povesteşte despre feedback-ul în organizaţii, participanţii vor putea extrapola cu uşurinţă aplicabilitatea abilităţilor dobândite şi în negocierile cu furnizorii sau clienţii, în familie, în grupul de prieteni sau în orice alt context personal sau social.

Pentru mai multe detalii sunt întotdeauna la dispoziţia celor interesaţi. Aştept feedback! 🙂